Tietoa meistä

Lionsklubeissa on kasvavaa intoa liikkua ja liikuttaa muita. Terveyskävelyt saivat rinnalleen Lions Pyöräilyn, lapsia hiihdätetään Lasten Leijonahiihdoissa, ja onpa meillä Suomessa ainakin yksi liikkuva teemaklubikin.

Terveyskävelyt ovat leijonien, diabetesyhdistysten ja muiden terveysjärjestöjen tapa kannustaa kaikkia liikkumaan ja levittää tietoa liikunnan hyvistä vaikutuksista diabeteksen ja muiden sairauksien ehkäisyssä ja hoidossa.

Kävelyjä järjestävät lions-piirit ja -klubit ympäri Suomen - samoin kuin vastaavat organisaatiot maailmalla.

Näitä sivuja ylläpitävät pääkaupunkiseudulla toimivat lions-piirit (B ja N) sekä Pääkaupunkiseudun Diabetesyhdistys.

Lionstoiminta

Lionstoiminta on lionsklubin muodostamassa yhteisössä tehtävää vapaaehtoistyötä omalla paikkakunnalla ja yhdessä muiden lionsklubien kanssa kotimaassa ja koko maailmassa. Vapaaehtoistyön lisäksi lionsklubit kehittävät jäseniään tarjoamalla jäsenilleen koulutusta ja verkostoitumisen mahdollisuuksia muihin klubeihin niin kotimaassa kuin maailmallakin.

Lionsklubien muodostamaan yhteisöön kuuluu Suomessa 902 ja maailmassa 48 240 lionsklubia.

Suomen lionsklubit avustavat palvelullaan ja rahalahjoituksillaan kotimaansa ja maailman apua tarvitsevia arviolta 4-5 miljoonalla eurolla vuodessa. Maailmassa klubit tekevät arviolta 100 miljoona tuntia vapaaehtoistyötä ja lahjoittavat noin 800 miljoonaa euroa vuodessa.

Mistä Suomen lionit tunnetaan?

Suurin osa lionsklubien palvelutyöstä tapahtuu omalla paikkakunnalla, omassa lähiyhteisössä. Toiminnan kohteina ovat esimerkiksi ympäristöstä huolehtiminen ja lähiympäristön kunnostaminen, nuorten harrastusten ja turvallisen elämän tukeminen, ikääntyneiden auttaminen, erilaisten yleisötapahtumien ja tempausten järjestäminen.

• Meillä leijonilla on vahva halu auttaa
  • Autamme käytännön toimin jatarvittaessa myös taloudellisesti
  • Täydennämme yhteiskunnan tukiverkkoa vapaaehtoisvoimin

Leijonien teoista jää hyviä jälkiä

Sinä saat:

• ystävyyttä
  • kansainvälisen verkoston
  • koulutusta
  • hyvää mieltä auttamisesta

Kotisivuja

Pääkaupunkiseudun Diabetesyhdistys

Pääkaupunkiseudun Diabetesyhdistys ry toimii kaikkien pääkaupunkiseudulla asuvien diabeetikoiden, heidän läheistensä ja riskiryhmään kuuluvien henkilöiden edunvalvojana.

Yhdistys työskentelee toimialueellaan diabeteksen aiheuttamien haittavaikutusten ehkäisemiseksi ja vähentämiseksi sekä valvoo diabeetikoiden yhteiskunnallisia etuja. Yhdistyksen toimialue on Helsinki, Espoo, Vantaa, Kirkkonummi ja Kauniainen.

• Tukea, ohjausta ja koulutusta
  • Vastaanotto- ja neuvontapalveluja